Aktualności

Aktualności

Komunikat dla pacjentów

01.10.2015

Komunikat dla pacjentów dotyczący zamknięcia porani proktologicznej we Włoszczowie

Świętokrzyski oddział Wojewódzki NFZ informuje, że z dniem 1 października 2015 przestała funkcjonować przyszpitalna poradnia proktologiczna przy ul. Żeromskiego we Włoszczowie.

W chwili obecnej w województwie świętokrzyskim funkcjonują następujące poradnie proktologiczne:

Chorzy mogą się również zgłaszać po pomoc do poradni chirurgii ogólnej – szczegółowy wykaz placówek w całym województwie świętokrzyskim znajduje się na stronie www.nfz-kielce.pl w zakładce „Gdzie się leczyć’.

Pacjenci, którzy zapisani byli na pierwszą wizytę do poradni proktologicznej we Włoszczowie, mogą odebrać z tej poradni oryginał skierowania oraz nieodpłatne zaświadczenie o wpisaniu w kolejkę, zawierające datę zgłoszenia się pacjenta do przychodni ZOZ Włoszczowa. Ponadto osoby oczekujące dotychczas na udzielenie pierwszej porady w ZOZ Włoszczowa, które zostaną zapisane w kolejkę do innej poradni proktologicznej, powinny być przyjęte w kolejności uwzględniającej datę zapisania się na listę oczekujących w ZOZ Włoszczowa (art. 20 ust. 10b, 10c i 10d ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych). Przypominamy, że na listach oczekujących na udzielenie świadczenia nie umieszcza się pacjentów kontynuujących leczenie u danego świadczeniodawcy.

Jednocześnie informujemy, że podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych ma obowiązek udostępnić dokumentację medyczną pacjentom, ich przedstawicielom ustawowym lub osobie upoważnionej przez pacjenta (Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta). Dokumentacja medyczna może być udostępniona do wglądu (bezpłatnie, w siedzibie podmiotu), poprzez sporządzenie jej wyciągów, kopii lub odpisów (za opłatą) lub poprzez wydanie oryginału za pokwitowaniem odbioru (z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu).

Źródło: Rzecznik Prasowy